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Slivicon
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About Slivicon

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LS 17 : StartMeUp v 2.0.0.2 [mp]

Startmeup StartMeUp Mod
This mod for Farming Simulator 17 PC allows individual players to toggle the Automatic start and stop of vehicle motors as a player preference, instead of the default single game setting affecting all...
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Empfehlung: LS 17 : VehicleSort v 2.1.0.3 [mp]

Vehiclesort--2 VehicleSort Mod
Customize the order in which your vehicles are chosen when using the tab-key or switch by navigating through a list. How to use: Use NumPad or Mouse - can be customized in game options NumPad 0...
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LS 17 : ShowMeTheMoney v 2.0.0.0 [sp]

Showmethemoney ShowMeTheMoney Mod
Ein Mod exklusiv für Multiplayer-Spiele. Automatisches Speichern von separatem Multiplayer-Kontogeld und Zurückgeben von gespartem Geld an die Spieler zu Beginn der nächsten Spielsitzung. Zeigen...
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Empfehlung: LS 17 : BioProcessor v 2.0.0.1 [sp]

Garrest-prozessor BioProcessor Mod
Diese Fabrik nimmt Gärreste, Flüssigmiste oder Mist auf und produziert Dünger, Flüssigdünger und Treibstoff. 300K Gärreste, Flüssigmiste oder Mist produziert 120K Dünger, 120K Flüssigdünger und 60K...
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LS 17 : Holzerntemaschine längerer Holzschnitt v 1.0.0.0 [sp]

Holzerntemaschine-langerer-holzschnitt Holzerntemaschine längerer Holzschnitt Mod
Dies erhöht die maximale Schnittlänge einer Holzerntemaschine von 8 m auf 15 m.
  1. Slivicon 16. 03 2018

    Mod: BioProcessor
    Sehr interessante Informationen, danke für das Teilen :)
    Very interesting information, thank you for sharing :)


  2. Slivicon 15. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    I guess it is a problem with reading and writing the existing v_order.xml save file, but I am not sure what the problem is :( the log file was not showing an indication of a problem with saving or loading the xml file. Anyway, I am glad that it is working now for you.


  3. Slivicon 14. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Strange, no errors in the log. All I can think of is try exiting the game, rename "C:/Users/walte/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/vehicleSort" to "C:/Users/walte/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/vehicleSort.bak", start the game, go in and try to modify the list and see if it saves. Also check to make sure after that C:/Users/walte/Documents/My Games/FarmingSimulator2017/vehicleSort/savegame[n]/v_order.xml has been newly created...

    1 Antworten

  4. Slivicon 13. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Ich entschuldige mich, wenn ich nicht verstehe, ich verwende Google Übersetzer für die deutsche Sprache. Wenn du zu "R 2008" gehst und numpad + drückst, um den Parkmodus auszuschalten, und trainiere und numpad +, um den Parkmodus einzuschalten, dann schließe das Menü, speichere das Spiel, öffne das Menü, ist es dann OK, oder zeigt es immer noch einen Zug als Parkmodus und "R 2008" als Parkmodus an? Wenn es OK ist, nachdem der Modus manuell eingestellt wurde, kann es sein, dass die Fahrzeugbestellung von der älteren Sicherungsdatei nicht korrekt ist, aber nach der manuellen Änderung korrekt ist. Wenn Sie nach dem manuellen Ändern des Parkmodus mit Numpad + und Speichern die von Ihnen eingestellte Einstellung nicht beibehalten, ist das ein weiteres Problem, das ich nicht reproduzieren kann. Du müsstest Mods entfernen und nochmal ohne Mods versuchen, und wenn es ok ist, dann ist es einer der anderen Mods ... Ich hoffe, das macht Sinn.

    I apologize if I don't understand, I am using google translate for German language. If you go to "R 2008" and press numpad + to toggle park mode to be off, and go to train and numpad + to toggle park mode to be on, then close menu, save game, open menu, is it OK then, or does it still show one train as park mode off, and "R 2008" as park mode on? If it is OK after setting the mode manually, it may be confused about the vehicle order from the older save file, but will be correct after manually changing. If after manually changing park mode with numpad + and saving, it does not keep the setting you set, that is another problem that I cannot reproduce. You would have to remove mods and try again without mods, and if it is ok then, it is one of the other mods...I hope that makes sense.

    1 Antworten

  5. Slivicon 12. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Bitte benennen Sie die Zip-Datei in FS17_VehicleSort_debug.zip um, starten Sie das Spiel, aktivieren Sie mod for game, öffnen und schließen Sie das Menü, beenden Sie das Spiel und fügen Sie log.txt in https://pastebin.com ein und antworten Sie mit dem Link zur Fehlerbehebung. Lade auch einen Screenshot deiner Liste bitte hoch. Vielen Dank.

    Please rename zip file to FS17_VehicleSort_debug.zip, then start game, enable mod for game, open and close menu, exit game, and paste log.txt to https://pastebin.com and reply with link to paste for troubleshooting. Also upload screenshot of your list please. Thanks.

    1 Antworten

  6. Slivicon 12. 02 2018

    Mod: FS17_Pallet_Setzlnge
    Thank you :)

    I just wanted to report from my log:

    Warning: Invalid category 'TEAMRHEINLANDPFALZ' in store data FS17_Palett_Birch_Lerch_Seedlings/scripte/birchSeedlingsPallet.xml! Using 'misc' instead! (FS17_Palett_Birch_Lerch_Seedlings/scripte/birchSeedlingsPallet.xml)
    Warning: Invalid category 'TEAMRHEINLANDPFALZ' in store data FS17_Palett_Birch_Lerch_Seedlings/scripte/lerchSeedlingsPallet.xml! Using 'misc' instead! (FS17_Palett_Birch_Lerch_Seedlings/scripte/lerchSeedlingsPallet.xml)
    Warning: Invalid category 'TEAMRHEINLANDPFALZ' in store data FS17_Palett_Birch_Lerch_Seedlings/scripte/damconPL75.xml! Using 'misc' instead! (FS17_Palett_Birch_Lerch_Seedlings/scripte/damconPL75.xml)


  7. Slivicon 12. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Please rename zip file to FS17_VehicleSort_debug.zip, then start game, enable mod for game, open and close menu, exit game, and paste log.txt to https://pastebin.com and reply with link to paste for troubleshooting. Thanks.

    2 Antworten

  8. Slivicon 08. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Hi Hollauer

    The newer v2.x versions have a new way of identifying trains that I am hoping will also work better for platinum map and other maps with trains. If you have a chance to try it, please let me know if it properly identified the train on the platinum map. Thanks.


  9. Slivicon 07. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Im Konfigurationsmenü (numpad -) können Sie die Schriftgröße und die Hintergrundtransparenz ändern. Sehr kleiner Unterschied in 2.1.0.1 von 2.1.0.0: Eine Änderung, die nur dedizierte Server betreffen sollte, um einen Fehler zu beheben, der nur dedizierte Server betrifft.

    In the config menu (numpad -) you can change the font size and the background transparency level. Very little difference in 2.1.0.1 from 2.1.0.0: A change that should only affect dedicated servers to fix a bug that only affected dedicated servers.


  10. Slivicon 07. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Tut mir leid, du hattest Schwierigkeiten. Wenn Sie es immer noch hätten, würde ich empfehlen, die Zip-Datei in FS17_Vehiclesort_debug.zip umzubenennen und dann die Datei log.txt auf pastebin.com zu posten und den Link hier zur Verfügung zu stellen, damit er analysiert werden kann. Es klingt wie ein Konflikt mit einem anderen Mod, der ohne Log-Informationen nur schwer zu beheben ist.

    Sorry you had difficulty. If you still had it, I would recommend renaming the zip file to FS17_VehicleSort_debug.zip and then posting the log.txt to pastebin.com and providing the link here so that it can be analyzed. It sounds like there was a conflict with another mod that is difficult to troubleshoot without log information.


  11. Slivicon 05. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    In a future update, I might look at making that change only if the list is multiple columns, I'll have to see if it would work properly (as if someone has wide entries on some resolutions they may overlap the weather bar even with 1 column)...


  12. Slivicon 05. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    It's because you have seasons. It detects seasons which has the weather bar which can block out the vehicle list if your list was big enough for many columns.

    Look in the LUA file for "if g_seasons" it will show how it changes the position. You can remove that or comment it out with "--" at the beginning of those lines.

    1 Antworten

  13. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    VehicleSort.lua
    Veränderung
    VehicleSort.tPos.size = g_currentMission.helpBoxTextSize;
    zu
    VehicleSort.tPos.size = g_currentMission.ingameNotificationTextSize;
    oder
    VehicleSort.tPos.size = 0.02;
    VehicleSort.tPos.size = 0.04;
    VehicleSort.tPos.size = 0.08; - höher ist größer, bis maximal 1.0
    ... etc. ...


  14. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    For those who would like to help with testing, please get latest DEV VehicleSort.lua and modDesc.xml from:
    https://raw.githubusercontent.com/Slivicon/VehicleSort/dev/vehicleSort.lua
    https://raw.githubusercontent.com/Slivicon/VehicleSort/dev/modDesc.xml
    Replace the ones in your v2 zip file with those.
    Rename the zip file to FS17_VehicleSort_debug.zip
    When you start the game, you will get a message that VehicleSort is no longer present (this is because zip is renamed). Make sure new VehicleSort (renamed debug) is checked as mod enabled for your game.
    This special name will tell the mod to write a LOT more information to the log which you can paste (no account needed, you can paste to pastebin.com with no account) at http://pastebin.com (please do not post log in comment, only link to pastebin.com).
    You will also see your screenshots will show extra information in debug mode that you can post here or at imgur.com with link to imgur.com in comments.


  15. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    ok, the missing value in moddesc.xml is ok, it's just because you don't have the up to date moddesc.xml. The background not working is because my guess at how to compensate for different resolution aspect ratios was wrong :( You can try this latest dev version LUA https://github.com/Slivicon/VehicleSort/blob/dev/vehicleSort.lua but the background will likely still be wrong until I figure out the correct way to test aspect ratios when I don't have a display that can do those aspect ratios. Or I go back to the v2.0 way that was the correct height but not the correct width.


  16. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    In dev version I added an option to make it solid black, but I think you wanted even more transparent, so I will see if there's a way to make it an option.


  17. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Please try replacing the VehicleSort.lua with the dev version
    https://raw.githubusercontent.com/Slivicon/VehicleSort/55e7730501acde49412dc7f62cb150a02ceb9841/vehicleSort.lua

    to see if it fixes the issue for you? Thanks.

    1 Antworten

  18. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Please try replacing the VehicleSort.lua with the dev version from here https://raw.githubusercontent.com/Slivicon/VehicleSort/55e7730501acde49412dc7f62cb150a02ceb9841/vehicleSort.lua

    to see if it fixes the issue for you

    1 Antworten

  19. Slivicon 03. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    anthu, please try replacing the contents of VehicleSort.lua with the dev version from here: https://raw.githubusercontent.com/Slivicon/VehicleSort/55e7730501acde49412dc7f62cb150a02ceb9841/vehicleSort.lua

    to see if it fixes your issue? The text will hopefully not go over the edge of the background. Also, there is a new config option on the config screen (numpad -) to make the background solid black.


  20. Slivicon 02. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    That's good. I have found some information on aspect ratio calculation from the great modder TyKonKet. It may resolve the issue, but we shall see if it does or not. I am working on it along with the other bugs reported. https://github.com/Slivicon/VehicleSort/issues/4
    https://github.com/Slivicon/VehicleSort/issues/5


  21. Slivicon 02. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Oh, I understand now. You wanted the dark background to not be as dark. That is what you meant by "brighter".


  22. Slivicon 02. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    I am working on a fix for the issue https://github.com/Slivicon/VehicleSort/issues/4


  23. Slivicon 02. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Thank you for posting the screenshots. I think maybe you have an ultrawide monitor? My guess is the background width does not behave as expected with an ultrawide resolution, so I'm not sure why that is...it may have to do with aspect ratio but I am not sure how to test that...I will open an issue on my GitHub and try to investigate a way to fix... https://github.com/Slivicon/VehicleSort


  24. Slivicon 02. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Thank you for the bug report. I will investigate to see how to fix.


  25. Slivicon 01. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Another way to make it even easier to read is to make the dark background solid black (no transparency). That can be done by changing the LUA line "setOverlayColor(VehicleSort.bg, 0, 0, 0, 0.8);" - set '0.8' to be '1.0'. The side effect is now you cannot see anything through the background while the list is displayed.

    1 Antworten

  26. Slivicon 01. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Sorry, I got the order wrong. First is RED, second is GREEN, third is BLUE, 4th is alpha. So, for opaque colour green, the numbers are {0.0, 1.0, 0.0, 1.0}.


  27. Slivicon 01. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    It is not supposed to go all the way to the edge of the screen, but it is supposed to be wide enough for any text. If the text is going wider than the dark background, I did not see that in my testing, so I would appreciate a screenshot (you can paste to imgur.com and post link here, no account needed to upload to imgur.com) so I can see.

    For making it wider, probably an easy way would be to look for the line in the LUA that says "local padSides = (2 * VehicleSort.tPos.spacing);" and change the '2' to '3' or '4'. Each increase will make it wider to the right of the screen.

    I don't think there is a way to make the colour "brighter", there is no brightness control, but you can change the colour to a different colour. How you do that is look at the top of the LUA file for the lines that start with "VehicleSort.tColor." and you will see they are values of 4 decimal numbers. Each number is from 0.0 to 1.0, first number is how much RED, second is how much BLUE, third is how much GREEN, the fourth is how much alpha transparency (1.0 is no transparency, 0 is full transparency). The combination of the RED, GREEN, BLUE amounts makes the colour (RGB).

    2 Antworten

  28. Slivicon 01. 02 2018

    Mod: VehicleSort
    Yes, make sure to patch to latest version of the game and try again to see if it shows up.


  29. Slivicon 16. 01 2018

    Mod: WebStats2018
    I submitted a pull request to the author's github repository to help with English translations.


  30. Slivicon 12. 01 2018

    Mod: ShowMeTheMoney
    I just submitted v2.0.0.0, which now supports automatic saving and loading of separate account player money :)

    Ich habe gerade v2.0.0.0 eingereicht, das jetzt automatisches Speichern und Laden von separatem Kontospielergeld unterstützt :)


  31. Slivicon 07. 01 2018

    Mod: VehicleSort
    Google translate:
    Ich denke, dass ein Großteil des Codes für die Erstellung und Wartung der Fahrzeugliste überarbeitet werden muss. Es ist einfach nicht immer zuverlässig, da das Spiel keine persistenten ID-Nummern verwendet, und so denke ich nicht, dass ohne eine persistente Kennung, die sich nicht für jedes Fahrzeug ändert, die zwei Listen (Spieleliste und VehicleSort-Liste) nicht zuverlässig synchronisiert werden können gegenseitig.

    Meine Vermutung ist, dass die Überarbeitung eine neue Spezialisierung erfordert, die persistente eindeutige Identifikatoren für Fahrzeuge im Savegame generiert und unterhält, die sich niemals als Ausgangspunkt ändern.

    Es muss ein zuverlässiger Weg sein, um immer sicher zu sein, dass Fahrzeug 1 immer Fahrzeug 1 ist, wenn zwei Listen miteinander verglichen werden, und das ist momentan nicht der Fall. Ich sehe nicht, wie es zuverlässig ohne persistente eindeutige ID-Nummern durchgeführt werden kann.

    Wenn es die Zeit erlaubt, kann ich mir eine solche vollständige Überarbeitung des Codes ansehen.

    Dieser Mod und Code stammt ursprünglich von Dschonny, ich habe gerade die Erlaubnis erhalten, ihn zu aktualisieren und einige der auffälligen Probleme zu beheben, die nicht zu viele Codeänderungen erfordern, um zu beheben. Es gibt jedoch immer noch Probleme, und einige von ihnen erfordern möglicherweise ein vollständiges Umschreiben.

    I think a lot of the code for how the list of vehicles is generated and maintained needs an overhaul. It simply is not always reliable because the game does not use persistent ID numbers, and so I do not think without a persistent identifier that does not change for each vehicle, the two lists (game list and VehicleSort list) cannot be reliably kept synchronized with each other.

    My guess is the overhaul will require a new specialization added that generates and maintains persistent unique identifiers for vehicles in the savegame which never change as a starting point.

    There needs to be a reliable way to always be sure Vehicle 1 is always Vehicle 1 when comparing two lists together, and right now that is not in place. I do not see how it can be done reliably without persistent unique ID numbers.

    When time permits, I may look at such a complete overhaul of the code.

    This mod and code is originally by Dschonny, I just got permission to update it and fix some of the more noticeable problems that did not require too many code changes to fix. However, there are still issues, and some of them may require a complete re-write.


  32. Slivicon 06. 01 2018

    Mod: Holzerntemaschine längerer Holzschnitt
    Sie sollten den Skorpionroder nicht noch einmal kaufen müssen.
    You should not have to buy the scorpion harvester again.


  33. Slivicon 05. 01 2018

    Mod: VehicleSort
    OK, also ich denke du hast gesagt:

    - Einige Fahrzeuge sind geparkt, die nicht geparkt werden sollten?
    - Einige Fahrzeuge sind versteckt, sie erscheinen nicht in der Liste?
    - "Züge werden immer wieder angefahren" Ich bin mir nicht sicher, was das bedeutet, also wenn du ein bisschen mehr ausarbeiten könntest.

    Wenn Sie genauer beschreiben könnten, was Sie erwarten und was passiert, kann ich vielleicht mehr helfen. Bevor du weiter gehst, kannst du mit der Standard-Goldcrest-Talmap und keinen anderen Mods für einen Test versuchen, ob das gleiche Problem für dich passiert, wir können es eliminieren, wenn VehicleSort nicht mit einer bestimmten Map oder Mod funktioniert.

    OK, so I think you were saying:

    - Some vehicles are parked which should not be parked?
    - Some vehicles are hidden, they do not appear in the list?
    - "Trains are approached again and again" I'm not sure what that means, so if you could elaborate a bit more.

    If you could mention more specifically what you expect to happen and what is happening, maybe I can help more. Also, before going further, if you can try with the default goldcrest valley map and no other mods for a test to see if the same problem happens for you, we can eliminate if it is VehicleSort not working with a certain map or mod.


  34. Slivicon 05. 01 2018

    Mod: StartMeUp
    Since some people still seem to have difficulty understanding this mod, I have added another image to try and help explain exactly what this mod is for. I hope it will help those people who do not understand.


  35. Slivicon 05. 01 2018

    Mod: VehicleSort
    For the wrong vehicle being parked, my guess is again it is because the vehicle IDs get re-used by the game, they are not persistent. Since VehicleSort maintains a separate list of vehicle IDs which it does based on the vehicle IDs "as they were at the time in the game when it was made", it opens up the possibility that, for example, "vehicle ID 4" is no longer the same vehicle it was, due to the game re-generating and re-using IDs as the game progresses through buy/sell/resets. So, VehicleSort gets "confused", because the vehicle it once recognized as "vehicle ID 4" is no longer the same vehicle. The game has reassigned ID 4 to another vehicle at some point, due to buy/sell/saving/resetting.

    Google translate:
    Für das falsche geparkte Fahrzeug ist meine Vermutung wiederum, dass die Fahrzeug-IDs vom Spiel wiederverwendet werden und nicht persistent sind. Da VehicleSort eine separate Liste von Fahrzeug-IDs führt, die anhand der Fahrzeug-IDs "wie zu der Zeit im Spiel, als es gemacht wurde" durchgeführt wurde, eröffnet es die Möglichkeit, dass beispielsweise "Fahrzeug-ID 4" nicht lautet länger das gleiche Fahrzeug, das es war, weil das Spiel IDs neu generiert und wiederverwendet, während das Spiel durch Kaufen / Verkaufen / Zurücksetzen voranschreitet. VehicleSort wird also "durcheinander", weil das Fahrzeug, das es einmal als "Fahrzeug ID 4" erkannt hat, nicht mehr das gleiche Fahrzeug ist. Das Spiel hat ID 4 aufgrund eines Kaufs / Verkaufs / Speicherns / Zurücksetzens irgendwann einem anderen Fahrzeug zugewiesen.


  36. Slivicon 05. 01 2018

    Mod: VehicleSort
    It might have lost something in the translation to English, so I don't completely understand.

    I do know that in multiplayer, there are problems with the list staying consistent, because the way it works is based on the list only changing by one player (single player).

    The big problem is that the original code by Dschonny relies on the list of vehicles from the game.

    The game does not keep a persistent ID for each vehicle, it re-uses ID numbers when vehicles are sold and bought.

    What can eventually happen is that the list starts getting confused, because it maintains its own list of ID numbers and the game ID numbers will get re-used when vehicles are bought or sold.

    Also, when a vehicle is reset, it changes where that vehicle is in the tab order. If that is done by another player in multiplayer, then the other players vehiclesort lists may be confused.

    There are also some issues with how the code determines if a vehicle is a train or not. Dschonny's code assumes a certain substring in the config file name and path. This is not always reliable with modded maps and even the platinum DLC.

    The only thing I have come up with is that perhaps the main code needs to be entirely re-written to do this:

    - create a specialization for steerables that generates a unique ID that is separate from the game re-using IDs
    - the server broadcasts that unique ID to all players
    - vehiclesort uses that unique ID to identify vehicles, not the game vehicle ID which the game can re-use for other vehicles when they are bought or sold
    - have the savegame file maintain a unique ID increment value to prevent the same unique ID ever being re-used for a particular savegame.
    - determine a much more reliable method for determining if a vehicle is actually a train or a stationary crane. For the train, perhaps overwrite the RailroadVehicle function, which is what the VehicleGroupsSwitcher mod does. For the stationary crane, I am not sure, there may be a variable that is always used, even in modded maps.

    Much of this code is still the original code by Dschonny, but it was designed around working with the base vanilla map and vehicles in single player. Issues have appeared with modded maps, modded vehicles and multiplayer which may not get resolved without a complete re-write, or starting a whole new mod.

    Google translate:
    Es könnte etwas in der Übersetzung ins Englische verloren haben, also verstehe ich es nicht ganz.

    Ich weiß, dass es im Multiplayer Probleme gibt, die Liste konsistent zu halten, weil die Art, wie sie funktioniert, auf der Liste basiert, die nur von einem Spieler (Einzelspieler) geändert wird.

    Das große Problem ist, dass der Originalcode von Dschonny auf die Liste der Fahrzeuge aus dem Spiel angewiesen ist.

    Das Spiel hält keine persistente ID für jedes Fahrzeug, es verwendet ID-Nummern erneut, wenn Fahrzeuge verkauft und gekauft werden.

    Was schließlich passieren kann, ist, dass die Liste verwirrt wird, weil sie ihre eigene Liste von ID-Nummern beibehält und die ID-Nummern des Spiels wiederverwendet werden, wenn Fahrzeuge gekauft oder verkauft werden.

    Wenn ein Fahrzeug zurückgesetzt wird, ändert es auch, wo sich das Fahrzeug in der Tab-Reihenfolge befindet. Wenn dies von einem anderen Spieler im Mehrspielermodus gemacht wird, können die Listen der Spieler anderer Fahrzeuge verwirrt sein.

    Es gibt auch einige Probleme damit, wie der Code bestimmt, ob ein Fahrzeug ein Zug ist oder nicht. Dschonnys Code geht von einer bestimmten Teilzeichenkette im Namen und Pfad der Konfigurationsdatei aus. Dies ist nicht immer zuverlässig mit modifizierten Karten und sogar dem Platin-DLC.

    Das Einzige, was mir einfällt, ist, dass der Hauptcode vielleicht komplett neu geschrieben werden muss, um dies zu tun:

    - Erstellen Sie eine Spezialisierung für Steuerelemente, die eine eindeutige ID generiert, die von den IDs zur Wiederverwendung des Spiels getrennt ist
    - Der Server sendet diese eindeutige ID an alle Spieler
    - vehiclesort verwendet diese eindeutige ID, um Fahrzeuge zu identifizieren, nicht die Fahrzeug-ID, die das Spiel für andere Fahrzeuge wiederverwenden kann, wenn diese gekauft oder verkauft werden
    - Lassen Sie die Savegame-Datei einen eindeutigen ID-Inkrementwert beibehalten, um zu verhindern, dass dieselbe eindeutige ID jemals für ein bestimmtes Savegame wiederverwendet wird.
    - Bestimmen Sie eine viel zuverlässigere Methode zur Bestimmung, ob ein Fahrzeug tatsächlich ein Zug oder ein stationärer Kran ist. Für den Zug, vielleicht überschreiben die RailroadVehicle-Funktion, die die VehicleGroupsSwitcher Mod tut. Für den stationären Kran bin ich mir nicht sicher, ob es eine Variable gibt, die immer benutzt wird, sogar in modifizierten Karten.

    Ein großer Teil dieses Codes ist immer noch der ursprüngliche Code von Dschonny, aber er wurde entworfen, um mit der Basis-Vanilla-Map und Fahrzeugen im Einzelspieler-Modus zu arbeiten. Es sind Probleme mit modifizierten Karten, modifizierten Fahrzeugen und Multiplayer aufgetaucht, die möglicherweise nicht ohne ein vollständiges Umschreiben gelöst werden oder einen ganz neuen Mod starten.


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